PROGRAM DE FORMARE MINI
Sunteţi acum gata să parcurgeţi pregătirea online! Această pagină vă prezintă autorii programului de formare, pentru a continua către capitolele pregătirii online, apăsaţi butonul CONTINUE COURSE.
Vă dorim lectură plăcută!
Bine aţi venit la programul de formare online pentru cursul De-a arhitectura mini! Dacă sunteţi aici, înseamnă că aţi ales să fiţi alături de noi un an şcolar sau chiar doi, în funcţie de ritmul în care vreţi să desfăşuraţi cursul, iar acesta este pasul următor înscrierii cu clasa sau ca persoană resursă/arhitect voluntar îndrumător. Programul de formare online a fost implementat pentru prima oară în anul 2016. Anul acesta ne bucurăm să explorăm împreună, în ritmul propriu fiecăruia, conţinutul pregătit pentru a putea duce la bun sfârşit cursul pentru clasele I-a, sau a II-a.
Activitatea din cadrul programului de formare online organizat de Asociaţia De-a Arhitectura se desfăşoară cu ajutorul unei finanţări din partea Ordinului Arhitecţilor din România (OAR) din „Timbrului Arhitecturii”.
Sperăm, astfel, să vă oferim toate uneltele necesare desfăşurării cursului la clasă în cele mai bune condiţii!
AUTORI PLATFORMĂ FORMARE ONLINE
Experienţa mea profesională stă, cel mai sigur, sub semnul învăţării. După 21 de ani în care am fost, într-un fel sau altul, elevă, (am terminat Colegiul Universitar Pedagogic, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii Bucureşti şi cursurile Masterului de Comunicare Managerială şi Resurse Umane a SNSPA) am trecut de cealaltă parte a baricadei: am devenit şi am profesat ca învăţătoare. O învăţătoare cu viziune (sper eu) fiindcă am crezut mereu, încă din prima zi de lucru, în predarea integrată. De ce? Fiindcă noi oamenii ne pricepem să facem o mulţime de lucruri; deşi avem o profesie, deşi ne-am perfecţionat asiduu într-un anume domeniu, ceea ce suntem poate crea excelenţă într-o zonă nouă, în care nici nu ne-am fi gândit, poate, că avem atât de multe resurse.
Am, aşadar, opt ani de experienţă în învăţământ, ca profesor pentru învăţământul primar. Am lucrat însă şapte ani şi în mediul privat de business, în domenii dinamice, ca multimedia şi marketing. De aici, cred, vine deschiderea mea înspre a aduce în şcoală comunitatea – cu aspiraţiile şi visele ei. Cred că pentru mine personal, a învăţa face parte din structura mea.
În ultimii doi ani, interacţiunea cu copiii m-a făcut să fiu foarte preocupată de zona de dezvoltare personală, de comunicare, de înţelegerea emoţiilor – ceea ce a deschis o nouă perspectivă. Aşa am devenit consilier pentru dezvoltare personală, cu atestat ANC, şi sunt în prezent psihoterapeut în formare, în analiza tranzacţională, la Yorkshire Centre International.
Sunt un profesor pasionat, preocupat de robotica educaţională şi psihologie, în contact cu schimbările prin care sistemele de educaţie trec în prezent. Scopul meu – ca dascăl şi facilitator pentru învăţare permanentă – este să creez oportunităţi de învăţare: în 2017 am fost selectată de Agenţia Spaţială Europeană, în Belgia, unde am participat la o formare în robotică educaţională. Din acel moment robotica a devenit o constantă a activităţii mele didactice la clasă.
Sunt membră a Asociaţiei Române de Analiză Tranzacţională, fiind unul din puţinii specialişti români înscrişi în domeniul educaţional. Din analiza tranzacţională am preluat modele şi tehnici de comunicare, metode de prevenire şi gestionare a violenţei, am învăţat cum să evit jocurile psihologice şi triunghiurile Karpman, cum să menţin o relaţie pozitivă cu elevii şi cu comunitatea de părinţi.
Arhitectura este pasiunea mea. E un dar pe care sunt mândră că l-am putut oferi copiilor din clasele mele. Acest domeniu permite să te joci transdisciplinar, să foloseşti metode inovative, să provoci limite, să formezi, să inspiri. Sper ca fiecare dascăl să aibă deschiderea de a gusta, măcar o dată, din provocările frumoase pe care le aduce De-a Arhitectura în şcoala românească.
Sunt arhitect freelancer şi membru asociat în De-a Arhitectura din 2013, perioadă în care am participat în mai multe proiecte ale Asociaţiei: în 2014-2015 am activat ca formator şi coordonator în cadrul programului cultural De-a arhitectura – deschiderea şcolarilor către arhitectură şi mediu construit, derulat în colaborare cu Ordinului Arhitecţilor din România, Filiala Teritorială Bucureşti, după ce în anul şcolar 2013-2014 am activat ca persoană resursă/arhitect voluntar în cadrul acestui program cultural. Cea mai recentă experienţă este aceea de membru al echipei de PR & Comunicare a Asociaţiei, activitate care îmi oferă ocazia să duc mai departe către public poveştile frumoase din proiectele De-a Arhitectura.
Am peste 10 ani de experienţă în arhitectură în România şi Suedia, precum şi în comunicare şi relaţii publice, pentru care mi-am descoperit în timp o pasiune. Mă bucur de fiecare dată când reuşesc să îmbin cele două domenii în abordări originale şi creative pentru proiectele de care mă ocup.
Dacă ar fi să menţionez o experienţă specială şi care mi-a influenţat major alegerile profesionale ulterioare, aceasta ar fi participarea ca artist la construirea Hotelului de gheaţă (ICEHOTEL©) din Jukkasjärvi, Suedia, în anul 2012, după ce am participat cu succes la concursul anual de idei organizat de ICEHOTEL© – a fost o experienţă de descoperire şi dezvoltare personală, de cunoaştere a limitelor pe care îmi doresc să le depăşesc şi de folosire a tuturor lucrurilor învăţate până la acel moment.
Am absolvit Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti, cu un an de studiu în Italia ca student Erasmus, şi am urmat cursurile programului de master pentru Iluminat Arhitectural al Institutului Regal din Stockholm, Suedia. De-a lungul anilor acestora li s-au adăugat numeroase alte programe de perfecţionare din domeniul arhitecturii, iluminatului, al jurnalismului, comunicării, training-ului şi de fundraising.
În timpul liber mă bucur de fiecare dată să experimentez scufundările, yoga şi călătoriile.