Ghid online
De-a arhitectura mini este un proiect al programului cultural De-a arhitectura – deschiderea şcolarilor către arhitectură şi mediu construit 2011-2014, program cultural dezvoltat de Asociaţia De-a Arhitectura cu sprijinul Filialei Teritoriale Bucureşti a Ordinul Arhitecţilor din România şi în parteneriat cu Departamentul de Şiintele Educaţiei din Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti.
Scopul acestui program educaţional este de a consolida încrederea în sine a copiilor care tocmai au păşit pe porţile şcolii. De aceea, acestă curriculă pedalează pe imaginaţia caracteristică vârstei lor, curată, neatinsă de cutume sau reguli constrângătoare. Deasemenea, copiii îşi vor dezvolta manualitatea, dar într-un mod încărcat de semnificaţie.
Cu alte cuvinte, imaginaţi-vă ce adulţi pot deveni cei care îşi pot imagina şi construi lumea la această vârstă!
Obiectivele programului educaţional
La nivel individual, profilul personajului îşi pune amprenta pe felul în care este folosit spaţiul. Copilul intră în pielea personajului şi construieşte spaţiul de care acesta are nevoie.
La nivelul societăţii, când mai multe personalităţi şi spaţiile lor vin împreună, trebuie să găsească metode să se ajusteze unii la alţii. Astfel, se poate urmări obţinerea câştigurilor şi beneficiilor din alăturarea spaţiilor create de copii. Logica construirii oricărui spaţiu urban este cea a alianţei.
Capitole
Capitolul 1
Grifonel şi Seminţica
Capitolul 2
Oraşe, castele, cetăţi
Dezvoltare program cultural: Asociaţia De-a Arhitectura
Autor şi coordonator program educaţional De-a arhitectura mini: arh. Claudia Bingöl
Organizare material şi editare texte: arh. Mina Sava
Desene: arh. Claudia Bingöl
Fotografii: arhiva de-a arhitectura
Programul a fost pilotat în anul şcolar 2014-2015 în:
Mark Twain International School, Bucureşti – cadru didactic Elena Ionescu, arhitect îndrumător Mădălina Bold
Şcoala Gimnazială Ioan Bob, Cluj-Napoca – cadru didactic Aurelia Bogdan, arhitect îndrumător Eliza Jurcă
Colegiul Naţional Emil Racoviţă, Cluj-Napoca – cadru didactic Gianina Vanca, arhitect îndrumător Iulia Pătru
Școala Gimnazială George Enescu, Constanţa – cadru didactic Daniela Tresina, arhitect îndrumător Ana Maria Olteanu