Alături de profesioniștii mediului construit:
Explorăm spațiile școlii din diverse perspective și prin diverse metode.
Analizăm propriile nevoi și preferințe (de utilizatori) și le argumentăm.
Investigăm opiniile celorlalți elevi/profesori.
Documentăm (istoria clădirii, stilul arhitectonic, materialele, normele de securitate și igienă, utilizarea spațiilor, exemple internaționale etc.).
Analizăm spațiul școlii pe baza unor criterii (confort psihologic, utilitate, siguranță, aspect, cromatică, accesibilitate, iluminat, acustică, structuri, dimensiuni, materiale, interacțiuni etc.).
Propunem intervenții în spațiul școlii, pe baza rezultatelor analizei nevoilor, documentării și ideilor – tema de proiectare pentru arhitect.
Analizăm propuneri alternative pregătite de către profesioniști (arhitect și colaboratori din specialitățile necesare în funcție de caz). Prezentăm și argumentăm, oferim și primim feedback din partea elevilor, profesorilor, arhitecților, conducerii școlii, eventual și din partea instituției ce administrează școala.
În grup, selectăm o propunere de intervenție și alegem varianta optimă.
Căutăm resurse în comunitate (financiare, materiale, umane).
Realizăm concret intervenția aleasă cu sprijinul comunității școlii (colegi, profesori, părinți, prieteni).
Ne auto-evaluăm în diverse etape ale programului.