14. Venustas. III

CALITĂȚILE SPAȚIULUI ajung la noi prin simţuri!

Obiective

 

Materiale necesare

  • În clasă/Online: videoproiector și/sau computer/laptop, acces la internet, harta școlii/imaginea din satelit pe format A3, fotografii și răspunsuri chestionare efectuate în explorarea școlii, tablă/whiteboard/chat

Scenariu activitate

Prezentare pe echipe4 x 8 min./echipă

Rezultatele explorării școlii cu ilustrare pe hărți/macheta, arhivare foto/text/imagini de pe drive, prin partajarea ecranului de către un reprezentant al fiecărei echipe.

Concluzii15 min.

  • Ce tipuri de atmosferă ați identificat în spațiile școlii și ce atmosferă simțiți că vă lipsește?
    Notați pe tablă/flichart, whiteboard/chat etc.
  • Ce factori influențează elementele care dau atmosfera? 
    1. lumina/umbra – determinată de spațiul dintre clădiri, înălțimea lor, dimensiunile și amplasarea ferestrelor, deschideri, lumina artificială;
    2. temperatura – influențată de materialele de finisaj – pardoseli, pereți, tavane;
    3. culoarea – determinată de lumina naturală/ artificială, materiale, texturi;
    4. sunetul – prezența și activitățile utilizatorilor, deschideri, proprietățile materialelor, zgomot extern;
    5. miros/gust – activitățile utilizatorilor, funcțiunea spațiului, etanșeitatea închiderilor;
    6. materiale și texturi – finisaje, mobilier, întreținerea în timp a acestora, funcțiuni;
    7. compoziția spațiului –  proiectarea inițială, schimbări de utilizare;
    8. puncte de reper – turn, colț, stâlp, statui, detalii etc.;
    9. scara și proporțiile – dimensiunile spațiului față de om, adaptarea la diferiți utilizatori, de diferite vârste;
    10. personalizarea locurilor – accesibilitatea, libertatea de utilizare și personalizare, întreținerea;
    11. vederile pitorești – influențate de ferestre, deschideri, coridoare, porți, portice, vecinătăți, peisaj;
    12. vegetația – determinată de sol, apă, însorire, plantare, îngrijire de către utilizatori;
    13. utilizatorii – diferite comportamente în funcție de program – la examen, în pauze, la terminarea orelor;
    14. timpul – momentul zilei, săptămânii, anului (vacanță).

Resurse