CEAINĂRIE LITERARĂ ÎNĂUNTRU ȘI AFARĂ

CEAINĂRIE LITERARĂ ÎNĂUNTRU ȘI AFARĂ
Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu”, București


Adresă: str. Traian nr. 160, Sector 2, București
Dată: an şcolar 2016 – 2017
Vârstă: 12 – 13 ani (clasa a VI-a)
Clădire: veche, 1950 – 1960, adaptată pentru școală
Funcțiunelocuri de socializare și studiu
Buget: mediu, 9.632 lei

Grad de dificultate intervenție: mediu

Perioada de realizare intervenție:



CONTEXT

Clădirea a fost realizată în anii ‘50, având un regim de înălțime P+1E+M și o singură intrare. Sala de clasă este foarte înaltă, aproximativ 5,5 m, dotată cu mobilier standard, nou, mobil, reglabil. Acustica sălii este foarte slabă, toate băncile fiind grupate în zona din față a clasei, fiindcă din spatele clasei nu se aude bine. Din acest motiv, zona din spatele clasei este nefolosită. Curtea este asfaltată aproape în totalitate. Pe lângă castanii bătrâni din curte, există câteva ronduri mici de flori.

MOTIVAŢII

Pe copii i-a entuziasmat foarte tare să încerce să își imagineze scoala ideală la începutul proiectului și, din fericire, entuziasmul nu i-a părăsit nici pe masură ce au constatat că trebuie să renunțe la piscină, holuri suspendate, la tobogane care coboară din clasă direct în curte, la tiroliană, livadă, ascensor de sticlă. Intervenţia, așa cum a fost aleasă, a fost motivată de nevoia copiilor de a avea spaţii adecvate activităţilor de lectură, relaxare şi socializare, atât în interior, cât şi în curtea şcolii. La interior își doreau și spații de depozitare. Vizita la Greenitiative Mogoșoaia i-a inspirat pe copii la alegerea materialelor – paleți și cauciucuri. Au fost încântați să învețe metode de vopsire și tipuri de vopseași își amintesc cu plăcere de partea în care au lucrat efectiv. Mulți dintre ei sunt atrași și chiar au talent la activități practice și programa actuală nu prea le oferă oportunități în acest sens. Ne-a fost de mare ajutor susținerea pe care am avut-o din partea cadrelor didactice și a conducerii școlii.

DESCRIERE PROIECT REALIZAT

Elevii au realizat două locuri de socializare, unul în interior iar altul în exterior. Afară, pe o pantă existentă – pe care unii dintre ei se așezau oricum direct pe asfalt – au construit un mic „amfiteatru” pentru orele în aer liber și pentru spectacole. Au inclus și un mare hamac, pentru a se putea relaxa în pauze. Este primul loc către care se îndreaptă când începe recreația și este, desigur, neîncăpător pentru cât este de solicitat. La interior au folosit peretele din spatele clasei pe care au scris mare „SCHOOL”, partea de jos a literelor fiind dulapuri pe care se pot așeza, ca și verticalele literei „H”, orizontala fiind un mic hamac. In plus au „donat” o parte din spaţiul clasei lor, partea din spate, amenajată cu „puf”-uri din materiale reciclate, pentru locul unde: „citim, bem ceai și stăm de vorbă cu colegii și cu invitații școlii”, primul invitat de seamă al Ceainăriei fiind Dumitru Prunariu.


TESTIMONIALE

În cadrul proiectului «De-a arhitectura în școala mea» ne-a fost oferită oportunitatea de a crea spaţii de socializare şi relaxare chiar în locul în care ne desfășurăm activitatea de zi cu zi, adică în şcoala noastră. La început ne-am implicat cu toții entuziasmați și am venit cu nenumărate idei. Pe parcurs, însă, ne-am dat seama că nu toate ideile pot fi realizate, așa că am ales doar trei dintre acestea.

Supanta, pe care am gândit-o ca pe un al doilea etaj al clasei noastre, s-a dovedit a fi o idee ce nu putea fi pusă în practică. Astfel, am renunțat la această propunere, în ciuda dorințelor colegilor noștri. Celelalte două idei, în schimb, au fost materializate, iar noi ne bucurăm de rezultat. Așa se face că acum avem în curte două gradene legate printr-un hamac, de care beneficiază toată școala, iar în spatele clasei am realizat un spațiu de relaxare în forma literelor cuvântului «SCHOOL».

„Vă mulțumim tuturor
Că ne-ați fost de ajutor,
Să realizăm un spațiu de socializare
Și relaxare pentru fiecare.

În echipă am învățat,
Să ne-organizăm treptat.
Am realizat machete,
Și-am pictat pe îndelete.

«De-a arhitectura», vă mulţumim,
Ne-ați ajutat să construim.

elevii clasei a VI-a „Prinţul Ștefan” de la Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu”, Bucureşti

CREDITE: 

Profesor: Ana-Maria Duceac
Elevi: (clasa a VI-a „Prinţul Ştefan) Antonia Ilie, Silvan Burcea, Raluca Luzi, Filip Păun, Sofia Jianu, Atena Vintan, Bianca Păduraru, Teodora Ciorgoda, Alexia Pătrașcu, Mario Pripisi, Alexandra Neguț, Agata Bacescu, Eduard Grigore, Maria Busuioc, Mihai Pasca, Ionut Dumitru, Letiţia Alexandrescu, Ana Cernea, Darius Aniculaiesei, Magda Mihăilă
Arhitect îndrumător și coordonator proiect: Simona Luzi (Asociația De-a Arhitectura)
Finanțator: programul Mobilizăm excelența al Porsche România, derulat prin Fundația Comunitară București
Partener: Ordinul Arhitecților din România
Program educațional al Asociației De-a Arhitectura: arh. Mina Sava (coordonator program), arh. urb. Vera Marin, arh. Corina Croitoru
Coordonatori execuție proiect: Studio Basar: arh. Alex Axinte, arh. Cristi Borcan, arh. Cristi Stoian
Execuție: Ateliere fără frontiere, Brinstal, PFA Coşarcă Ovidiu, Top Event
Voluntari: Diana Bălan – elevă în clasa a IX-a
Mulțumiri: prof. Mona Șerbănescu (director), Felicia Ienculescu-Popovici (Preşedinte Greenitiative)

LINKS: 

http://www.de-a-arhitectura.ro/de-a-arhitectura-in-scoala-mea-la-liceul-pedagogic-anastasia-popescu/
https://www.youtube.com/watch?v=rMwOBhRTn_U
https://www.facebook.com/AnastasiaPopescuDAA/videos/269653716809697/
http://www.documentaria.ro/content/archives/45083
https://www.de-a-arhitectura.ro/de-a-arhitectura-in-scoala-mea-aplicatii-pilot-in-acest-an-scolar/
https://www.de-a-arhitectura.ro/lectie-1-fundraising-de-a-arhitectura-in-scoala-mea-2016-2017/

admin Written by: